سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و از سخنان آن حضرت است ، چون کسى از او پرسید : « رفتن ما به شام به قضا و قدر خدا بود ؟ » پس از گفتار دراز ، و این گزیده آن است : ] واى بر تو شاید قضاء لازم و قدر حتم را گمان کرده‏اى ، اگر چنین باشد پاداش و کیفر باطل بود ، و نوید و تهدید عاطل . خداى سبحان بندگان خود را امر فرمود و در آنچه بدان مأمورند داراى اختیارند ، و نهى نمود تا بترسند و دست باز دارند . آنچه تکلیف کرد آسان است نه دشوار و پاداش او بر کردار اندک ، بسیار . نافرمانیش نکنند از آنکه بر او چیرند ، و فرمانش نبرند از آن رو که ناگزیرند . پیامبران را به بازیچه نفرستاد ، و کتاب را براى بندگان بیهوده نازل نفرمود و آسمان‏ها و زمین و آنچه میان این دو است به باطل خلق ننمود . « این گمان کسانى است که کافر شدند . واى بر آنان که کافر شدند از آتش . » [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :99
بازدید دیروز :0
کل بازدید :49022
تعداد کل یاداشته ها : 370
103/9/10
8:11 ع
موسیقی


1. وضوسلاح در پوشیدن است.

2. نور بر نور افزودن است که " الوضو علی الوضوء نورعلی نور ".

3. علامات ایمان بر خود ظاهرکردنست که " لا یحافظ الوضو الا مؤمن ".

4. به طهارت صغری مصحف برداشتن و به طهارت کبری کلام مجید از بر خواندن.

5. چون به طهارت باشد ملک با او به یک جامه خواب باشد.

6. هرکه طهارت نگاه دارد ملک بر او صلوات فرستدکه " اللهم اغفر اللهم ارحمه ".

7. چون طهارت بسازد هر گناه که کرده باشد از او بریزد.

8. سبب رفع درجات است که رسول(ص) فرمود: " و اسباغ الوضو فی السبرات ".

9. سبب حلال شدن مناجات حق تعالی که " لا صلوت الا بطهور".

10. آن است که روز قیامت برخیزد روی سپید و نورانی دست و نورانی پا.

11. به اسباب حیات پیوستن که " و جعلنا من الماء کل شئ حیّ".

12. شستن کل آلودگی از روی روح پاک است.

13. نظافت است و رسول صلی الله علیه وآله " الدین النظافه".

14. نیمه نشانه های ایمان حاصل گرددکه " الطهورشطر الایمان".

15. درجه سابقان ظاهر کردن که " فمنهم ظالم لنفسه ومنهم مقتصد ومنهم سابق باالخیرات".

16. درجه محبت حاصل کردن.

17. رفع حدث و جنابت.

)رساله فارسی السایر الحایر(

از امیرالمؤمنین(ع) روایت شده که فرمودند: بر بنده خدا سزاوار است که پنج وضو بسازد:

وضو اول ، وضو قلب و پاکیزه کردن آن از مکر و خدعه و کبر و حسد و کینه و دشمنی است. خداوند عزوجل در قرآن فرموده: «جامه های خویش را پاک و طاهر ساز» و مقصود، طاهر ساختن قلب است.

وضوء دوم، وضو زبان است و پاکیزه کردن آن از غیبت و دروغ و تهمت و گفتار بیهوده و نارواست ، و خداوند در کتاب خود فرموده: «کسی از شما نباید از دیگری غیبت کند».

وضوء سوم، وضوء اندرون و پاکیزه ساختن شکم از خوراک شبهه ناک و حرام است و خداوند فرموده: « از خوراکهای پاک و پاکیزه تناول کنید».

وضوء چهارم، وضوء بدن است و جسد از پوشیدن جامه های حرام و ممنوع، و خداوند متعال می فرماید: «پوشش و جامه تقوا و لباس پرهیز است که از هر جامه ای بهتر و سزاوار تر است».

وضوء پنجم، وضوء ظاهری است ، همان که خداوند در قرآن فرموده: «ای اهل ایمان چون در صدد اقامه نماز شدید، رخساره و دستهای خود را با آب بشویید».